img
Pakiet startowy Maxsote
2 039,00 zł
Optymalizacja Google PageSpeed Insights

Każdy z nas z większą lub mniejszą częstotliwością na co dzień korzysta z Internetu. Dostęp do wirtualnej rzeczywistości jest dla nas rzeczą oczywistą i potrzebną zarówno w pracy, jak i w wolnym czasie. Pewnie nie bylibyśmy w stanie wymienić wszystkich stron, na których codziennie wyszukujemy interesujące nas wiadomości i ciekawostki. Wszystko wydaje się takie łatwe – zasięg jest, Wi-Fi jest, wpisujemy adres strony i… nic. Wpatrujemy się w cienki pasek ślamazarnie wydłużający się i symbolizujący to, że strona się ładuje, ładuje i ładuje. I ładuje. Spotyka to każdego z nas, a przecież nie musi tak być. W czym problem?

 

Powolne witryny internetowe

Mowa tu oczywiście o prędkości ładowania się stron internetowych i o tym, jak często trzeba odczekać, zanim dana strona będzie do dyspozycji. Często wydaje się, że jest to wina telefonu czy systemu, jednak głównym powodem są odpowiednie ustawienia, o które powinien zadbać administrator strony. Chodzi tutaj o ustawienia wczytywania strony zarówno na komputerach i laptopach, jak i urządzeniach mobilnych takich jak, na przykład, telefon.

Jeśli Twoja strona to sklep internetowy bądź witryna informacyjna, ilość odwiedzin, zakupów oraz innego rodzaju aktywności ma dla Ciebie duże znaczenie. Pomyśl, czy klikasz w linka do strony, która ostatnim razem wczytywała się przez dwie lub więcej minut. Większość ludzi unika takich stron, ponieważ szkoda im czasu na długie oczekiwanie – chcą znaleźć informacje szybko i wygodnie. Jak wskazują wyniki badań stron gomez.com oraz akamai.com, prawie połowa użytkowników, którzy chcą dostać się na stronę, zrezygnuje, jeśli po dziesięciu sekundach strona nie będzie załadowana (https://neilpatel.com/blog/loading-time/). Właśnie dlatego jako osoba obsługująca swój sklep internetowy, na pewno chcesz, aby ustawienia szybkości wczytywania były na najwyższym poziomie. Dobrze jest, kiedy klient już podczas pierwszego kontaktu z Twoją firmą potrafi szybko dostać się na stronę i zdobyć wszystkie potrzebne informacje. Jeśli Twoja witryna będzie kazała na siebie czekać, jest duże prawdopodobieństwo, że potencjalny klient zniechęci się i kliknie linka do innej strony internetowej oferującej podobne materiały. Co więcej, możliwe, że przez taki incydent nie będzie chciał wejść stronę sklepu również w przyszłości, ponieważ będzie kojarzyło mu się to z czekaniem i poczuciem zniecierpliwienia.

 

Szybkość ładowania stron – jak działać

Warto wiedzieć, że powolna strona internetowa oznacza także niższą pozycję w wyszukiwarce Google, co jest kolejnym powodem do tego, aby pochylić się nad jakością swojej strony. Nie każdy jest świadomy, że może sprawdzić szybkość strony internetowej w bardzo prosty sposób. Masz do dyspozycji szereg narzędzi, z których pomocą bez problemu sprawdzisz szybkość działania danej witryny. Przykładem może być Geek Flare, Pingdom czy Google PageSpeed Insights. My skupimy się na tym ostatnim i krótko opiszemy jego działanie. Pierwszym krokiem jest wejście na stronę tego narzędzia: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. Następnie zobaczysz pasek wyszukiwania, w który wpisz adres wybranej strony internetowej, której szybkość chcesz poprawić. Kolejnym krokiem jest kliknięcie „Analizuj” i chwila czekania na wyniki. Kiedy zobaczysz rezultaty analizy sklepu internetowego, będą one podzielone na dwie zakładki: „Na komórki” i „Na komputery”. Dzięki temu będzie można efektywnie wprowadzić zmiany do danych witryn, dopasowując je zarówno do telefonów komórkowych, jak i komputerów.

W obu zakładkach na samej górze zobaczysz ogólne wyniki dotyczące tego, jak wygląda poziom optymalizacji Twojej witryny.

Poniżej przeczytasz dokładny raport na temat uzyskanych wyników oraz zobaczysz wykres, który przedstawia „rozkład wczytywania strony”.

Pod wykresem znajduje się informacja o statystykach strony wraz ze wskazówkami dotyczącymi ulepszenia poszczególnych elementów. Kiedy klikniesz zaznaczony na niebiesko link „Pokaż optymalizacje”, zobaczysz „Wskazówki optymalizacyjne”, czyli pełną listę usterek strony, które możesz naprawić. Co więcej, każda usterka posiada odnośnik „Pokaż, jak to naprawić”, pod którym znajdziesz informację na temat tego, jak poradzić sobie z danym problemem.

 

Profesjonalna usługa optymalizacji

Kiedy zapoznasz się z niedociągnięciami danych stron internetowych, warto wiedzieć, w jaki sposób możesz poprawić ich szybkość. Nie jest to jednak oczywista sprawa i wprowadzenie odpowiedniej optymalizacji wymaga raczej fachowej wiedzy i sporego doświadczenia. Na optymalizację szybkości strony i zwiększenie wyniku w Google Pagespeed Insights składają się takie elementy, jak:

- analiza czasu odpowiedzi i parametrów serwera, na którym umieszczona jest witryna

- analiza oprogramowania, pod którym działa serwis i wykrywanie tzw. "wąskich gardeł" w wydajności skryptu

- optymalizacja ładowania zasobów zewnętrznych

- kompresja obrazków

- dodatkowe mechanizmy cache - pamięci podręcznej

- analiza ładowanej treści w zależności od urządzenia użytkownika

Są to jednak tylko ogólne czynniki wpływające na szybkość, czasami pozornie niepowiązana drobna zmiana w aplikacji jest w stanie znacznie zmienić szybkość ładowania strony. Dlatego najlepiej zlecić usługę optymalizacji profesjonalistom z wieloletnim doświadczeniem, jak np. MAXSOTE. Możesz zamówić u nas usługę optymalizacji:

Przejdź do produktu "Optymalizacja PageSpeed Insights"

Każda witryna potrzebuje nieco innych działań w celu maksymalnego przyspieszenia, dlatego usługa jest wyceniana indywidualnie. 

 

Szybkość działania to bardzo istotny czynnik dla efektywnej sprzedaży w sklepie internetowym. Strona powinna ładować się w sekundę, jeśli każesz klientowi czekać - może opuścić Twój sklep. Dlatego radzimy nie bagatelizować tego problemu i zadbać o maksymalną optymalizację szybkości.

Zapisz się do newslettera, a otrzymasz od nas kupon o wartości 100zł!
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl