+48 506 944 985
kontakt@maxsote.pl
Koszyk pusty

wyślij zapytanie
+48 506 944 985 kontakt@maxsote.pl
Mieszkańcy Europy i ich zakupy w sieci

Europejczycy są zdecydowanie mocno aktywni w strefie e-commerce. Jeden na czterech mieszkańców Europy, dokonuje zakupów w Internecie co najmniej raz w tygodniu, podczas gdy 60% robi to raz w miesiącu. 6% z nich kupuje w sieci codziennie.

Według statystyk zebranych w 2017 roku przez Masterindex, najbardziej aktywną grupą, którzy codziennie dokonują zakupów online są mieszkańcy Wielkiej Brytanii (8%). Kolejne miejsce przypada Polsce (8%), Litwie (9%) i Włochom (8%), którzy również biorąc pod uwagę tygodniową aktywność, wyróżniają się dosyć wysokim wynikiem (41%). Zaraz za nimi plasuje się Irlandia (32%) oraz Niemcy (30%).

Zagrożenia w zakupach online

Mastercard zbadał konsumentów, w temacie procedury kupna towarów w sieci. Badania wskazują, iż kupujący najczęściej boją się oszustw i kontroli nad procesem przekazu środków do sprzedającego. W większości te dwa czynniki są głównych powodem, dla którego ludzie wolą klasyczną formę nabywania towarów. Ten trend występuje w całej Europie, gdzie najbardziej nieufni są Grecy, którzy w 71% twierdzą, że to dla nich bardzo duży problem. W Danii natomiast, jedynie 46% martwi się zagrożeniami, co stanowi najlepszy wynik wśród pozostałych.

Jako ciekawostkę, możemy zauważyć, iż te dwa kraje są skrajne, gdy jako przykład weźmiemy kupowanie ubrań online. Podczas, gdy średnio 50% Europejczyków dokonuje zakupów odzieży online, udział Grecji jest na poziomie 55%. W Danii natomiast, tylko 39% dokonuje takich zakupów w sieci.

Ciekawe statystyki dotyczące handlu elektronicznego w Europie

Czy wiesz, że na przykład w Republice Czeskiej, połowa konsumentów, która kupuje w sieci, nabywa szczególnie elektronikę, podczas gdy we Francji robi to tylko co czwarty zainteresowany. Dodatkowo, dla jednego na trzech europejskich kupujących, karta kredytowa i bankowość internetowa, są najczęściej stosowaną formą płatności online z telefonów komórkowych?

E-commerce w Polsce

Według polskich konsumentów, głównymi zaletami e-sklepów jest możliwość kupienia niedostępnych w tradycyjnych punktach sprzedaży towarów i oszczędność pieniędzy, czasu. Rynek e-commerce w Polsce, z roku na rok wzrasta i się rozszerza. Coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów w sieci, ponad 75% z nich dokonało już swojego pierwszego nabytku.

Statystycznie ponad połowa z nas zapełnia koszyk w wirtualnym świecie raz lub dwa razy w miesiącu. 1 na 6 dokonuje takich transakcji raz w tygodniu. Kupujemy częściej niż Hiszpanie czy też Francuzi. Oprócz wygody i ceny, wielu z nas docenia możliwość sprawdzenia towaru w sklepie stacjonarnym, przed momentem jego zakupu w sieci. To najbardziej zauważalna zaleta, gdyż z powyższej możliwości korzysta ponad ¾ Polaków.

Co kupujemy?

Analizując ruch, w witrynach odwiedzanych przez klientów, do najczęściej wkładanych produktów do koszyka należą książki, sprzęt komputerowy, fotograficzny, RTV, AGD, telefony, akcesoria GSM, ubrania. Jak zostało wspomniane powyżej, robimy zakupy w Internecie, ponieważ oszczędzamy czas, a wybrany towar dostarczany jest bezpośrednio pod nasz adres. Dodatkowo, mamy dostęp do wielu ciekawych porównywarek cenowych, które zdecydowanie wspomagają nasze decyzje. Zamówienia mogą być składane o dowolnej porze, dzięki czemu nie jesteśmy uzależnieni od godzin pracy sklepów.

Przyszłość w e-handlu

Dzięki wygodzie i dostępowi z każdego miejsca, rozwiązania w e-commerce są przyszłością. W niedalekiej przyszłości coraz popularniejszy będzie trend zakupów w sieci, a prace nad nowszymi technologiami usprawnią ich proces w każdym calu. Rozwój tego sektora jest widocznie zauważalny i z miesiąca na miesiąc niesie wiele praktycznych udogodnień. Zakup naszych ulubionych produktów będzie jeszcze szybszy, technicznie lepiej dopracowany i przy okazji atrakcyjniejszy cenowo. Obecnie płatności są dokonywane w trybie ekspresowym lecz przyszłość przyniesie jeszcze wygodniejszy proces ich wykorzystywania. Wszystkie te udogodnienia tworzone są po to, by jeszcze bardziej skrócić naszą drogę od potrzeby posiadania, do faktycznego kupna wymarzonego przedmiotu.

Twoje miejsce w sieci

Chcesz sprzedawać w Internecie? Czym szybciej podejmiesz decyzję, tym lepiej. Rynek ten codziennie się powiększa, a Twoi potencjalni klienci czekają, aż przedstawisz im swoją ofertę w nowoczesnej formie. Potrzebujesz profesjonalnego sklepu internetowego. Jest wiele dróg do stworzenia swojej własnej platformy sprzedażowej. Przede wszystkim będziesz potrzebować indywidualnej domeny, profesjonalnego serwera, licencji na oprogramowanie sklepowe oraz firmy, która pomoże zebrać wszystkie te elementy w całość i stworzyć dla Ciebie wyjątkowy, profesjonalny, nowoczesny sklep internetowy, który pomoże dotrzeć Ci do większej grupy ludzi. Oprócz stworzenia tego typu oprogramowania, warto zainwestować w jego modyfikacje usprawniające działanie, pozwalające na integracje z hurtowniami, dodające gadżety techniczne, i graficzne. Każdy sklep należy rozwijać i na bieżąco dostosowywać do rynkowych nowinek. Tylko taka platforma ma szansę zaistnieć w sieci na dobre i osiągnąć rynkowy sukces.

Zapisz się do newslettera, a otrzymasz od nas kupon o wartości 100zł!
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl