img
Pakiet startowy Maxsote
2 039,00 zł
Seo, pozycjonowanie, o co w tym wszystkim chodzi?

Wraz z rozwojem internetu i usług sieciowych zakupy w internecie stały się coraz bardziej popularne. Z roku na rok sprzedaż w internecie wzrasta pobijając kolejne rekordy. W ubiegłym roku wartość sprzedaży internetowej w Polsce wyniosła prawie 35mld złotych i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się zmienić. Duże zainteresowanie rynkiem e-commerce powoduje zwiększoną konkurencję wobec czego firmy inwestują coraz więcej środków w reklamę. Czy jednak sama reklama wystarczy? Czy użytkownik szukający produktu w google jest w stanie odnaleźć nasz sklep i złożyć zamówienie właśnie u nas? Z pomocą przychodzi nam omawiane SEO lub inaczej pozycjonowanie. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, aby nasz sklep lub strona internetowa wzbudziły zainteresowanie internautów.

Czym jest SEO i pozycjonowanie?



Pod tym pojęciem kryje się anglojęzyczne rozwinięcie Search Engine Optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych zwana często pozycjonowaniem. Niektórzy specjaliści uważają, że terminy te nie są równoznaczne. Wszelkie procesy optymalizacyjne można podzielić na te związane z kodem strony i te związane z samą treścią i promocją strony w mediach społecznościowych. Te związane z kodem to właśnie SEO a te związane z treścią to działania pozycjonujące. Obydwa działania mają jednakowy cel, wobec czego pod pojęciem optymalizacji należy rozumieć cały szereg procesów mających na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Kod Przykładami działań poprawiających kod strony są między innymi:

- Stosowanie w kodzie strony znaczników tytułów <h1.../h1>, <h2../h2>, itd.
- Dobór nagłówków zgodnych z najnowszym standardem HTML
- Stosowanie tytułów - Ograniczenie zakomentowanej treści w kodzie strony internetowej
- Zmiana linków na przyjazne wyszukiwarkom
- Dopracowanie zgodności kodu z standardami W3C
i wiele innych

Procesy związane z treścią strony to m.in

- Prowadzenie profili w mediach społecznościowych (Facebook, Google+, Instagram) oraz systematyczne aktualizowanie treści w nich zamieszczanych
- Prowadzenie bloga, wspomagającego budowanie treści strony. Z tym zagadnieniem wiąże się pojęcie copywritingu, ale o tym później
- Systematyczne budowanie treści, redagowanie przejrzystych opisów, wyróżnianie najbardziej istotnych informacji


Jak widać na powyższych przykładach, aby osiągnąć zamierzony efekt wymagana jest ścisła współpraca pomiędzy specjalistą SEO, webmasterem a osobą administrującą sklep lub stronę www. Do tego dochodzi również osoba zajmująca się copywritingiem, czyli pisaniem tekstów marketingowych, edycją reklam oraz treści. Copywriter może również zajmować się pisaniem tekstów tematycznych i redakcją bloga.

Co więc zrobić aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach?



Krótko mówiąc można zastosować się do powyższych zasad, uruchomić blog, media społecznościowe, wprowadzać szereg optymalizacji w kodzie. Warto również sprawdzić poprawność kodu strony korzystając z darmowego narzędzia: validator.w3.org. Jeśli jednak chcemy do tej kwestii podejść w sposób profesjonalny, najlepiej skorzystać z usługi firmy zajmującej się SEO i pozycjonowaniem. Takie firmy zazwyczaj oferują audyt strony pod kątem poprawności kodu oraz treści. Specjalista SEO tworzy raport, który następnie można przesłać do osoby zajmującej się administracją techniczną naszego sklepu lub programiście.

Na czym polegają nieetyczne techniki pozycjonowania?



Niestety internet od samych swoich początków boryka się z problemem spamu, czyli niechcianej treści i dotyczy to także pozycjonowania. Niektóre serwisy celowo umieszczają na przykład słowa kluczowe w niewidocznym dla użytkownika miejscu, po to aby podwyższyć swój ranking w wyszukiwarce i przyciągnąć internautę do siebie. Zdarza się również często, że strona podszywa się pod serwis tematyczny tylko po to aby wyświetlać użytkownikowi treści reklamowe i w ten sposób zarabiać na siebie. Nieetyczną techniką jest również stosowanie zbyt dużej ilości linków w tekscie. Chodzi o często stosowaną metodę, aby w tekscie informacyjnym, wszystkie słowa kluczowe zamienić na link prowadzący do strony partnera, lub strony z reklamowanym produktem. Takie działania są traktowane przez Google tak samo jak spam w wiadomościach e-mail. Jeśli posiadamy konto Google, możemy zgłosić taką stronę. Stosowanie nieuczciwych technik może spowodować usunięcie strony z wyników wyszukiwania.

Jaka jest przyszłość SEO?



Na to pytanie można odpowiedzieć krótko. Przypuszczalnie zmienna i trudna. Algorytmy wyszukiwania będą się zmieniały a specjaliści będą musieli ciągle dostosowywać swoje techniki do aktualnych standardów. Obecnie można zauważyć niepokojący trend, który pewnie w przyszłości będzie wyeliminowany. Chodzi o nadmiarowe produkowanie treści przez Copywriterów. Wielkie firmy zatrudniają całe rzesze Copywriterów tylko po to aby mnożyć artykuły, treści reklamowe i tym podobne. Czy za kilka lat będziemy w stanie jeszcze przeczytać sensowny i rzetelny artykuł? Czy wszystko na co się natkniemy to będzie zwykły tekst reklamowy?

Zapisz się do newslettera, a otrzymasz od nas kupon o wartości 100zł!
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl