Pewnie wiele razy przeglądałeś sklepy Twojej konkurencji przy użyciu przeglądarki Google. Podczas takiego rekonesansu, wśród nielicznych mogłeś natknąć się na dodatkowe informacje takie jak nazwa, zdjęcie, marka, opis, dostępność, cena i ocena danego produktu. Zastanawiałeś się, skąd one się wzięły? W jaki sposób konkurencja wyświetliła takie informacje? Wszystko to i wiele więcej to zasługa tzw. Rich Snippets, po polsku - Fragmenty Rozszerzone.
Nie wiem co to, ale się dowiem!
Rich Snippets to właśnie rozszerzone opisy stron/sklepów internetowych. Elementami składowymi Fragmentów Rozszerzonych prócz podstawowych, czyli tytułu i opisu są np. dostępność, stan produktu, liczba opinii, średnia ocena użytkowników, zdjęcia. Za ich wyświetlenie w przeglądarce Google odpowiadają dane strukturalne, które muszą zostać zaimplementowane w kodzie sklepu przez wykwalifikowaną osobę.
Wspaniale, ale w czym mi to pomoże?
Po pierwsze, dzięki Rich Snippets już z poziomu wyszukiwarki Google możesz zachęcić klientów niską ceną bądź wysoką oceną. Sklepy internetowe, które korzystają z Fragmentów Rozszerzonych, już w ciągu kilku dni zauważają zwiększoną konwersję oraz klikalność. Jedną z największych zalet umieszczenia rozszerzonych opisów jest wyróżniony wygląd w wynikach wyszukiwania.
Po drugie odpowiednio dobrane ustawienia mikrodanych będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce Google. Im lepsze dane przekazane wyszukiwarce, tym lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania. Im wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, tym większa popularność. Im większa popularność, tym więcej zapytań/zamówień, a co za tym idzie?
Właśnie - większe zyski : )
Chcę to mieć!
Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dobrać odpowiednie ustawienia Rich Snippets oraz zaimplementujemy je za Ciebie. Podaj nam link do sklepu, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!