Pakiet startowy Maxsote
2 039,00 zł
ABC E-sklepu – czyli jak efektywnie prowadzić sklep internetowy

Żyjemy w Europie, gdzie co czwarty z nas przynajmniej raz w tygodniu przeprowadza udany zakup przez internet, a co drugi robi to co najmniej raz w miesiącu. Czasy kiedy musieliśmy stać w kilkugodzinnych kolejkach tylko po to, aby dowiedzieć się, że została litrowa butelka octu już dawno za nami. Żyjemy w erze konsumpcjonizmu, gdzie na pólkach sklepowych nie ma mowy o jakimkolwiek braku towaru. Dziś to, czy towar zostanie sprzedany zależy tylko od Ciebie drogi sprzedawco. Codzienna walka o kolejnych klientów nie jest łatwa, ale nie musisz się bać. Na placu boju nie jesteś sam. W artykule zamieszczę najwartościowsze informacje, jakie pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Gotowy na zmiany? Let’s go!

A – jak, “Ale jaka nazwa?”

No właśnie, jaka ta nazwa musi być? Musisz zapamiętać, że nazwa to absolutnie pierwsza rzecz, którą zobaczy Twój potencjalny klient. Zdaje Ci się, że wymyśliłeś najlepszą nazwę na całym świecie, jednak coś jest nie tak. Klienci nadal nie zauważają Twojej strony. “Wiedz, że coś się dzieje”. Nazwa to jeden z nielicznych elementów, które będą odróżniały Cię od konkurentów. Pamiętaj o tym żeby wyrażała charakter Twojej firmy, była prosta i łatwa w zapamiętaniu dla kupującego. Spójrz na największych sprzedawców i ich nazwy: Komputronik, Electro, Domodi. Proste, łatwe w zapamiętaniu, wpadające w ucho, cechujące branżę w której działają. Nic trudnego! Warto również zadbać o logo sklepu. Tak jak w przypadku nazwy logo musi być proste, rozpoznawalne i ponadczasowe. Spójrz na firmy z wieloletnim doświadczeniem Windows, Apple, Rolex.

B – jak, “Bo myślałem, że będzie łatwo”

No tak, masz już sklep, wybrałeś najlepszego CMS’a, zapłaciłeś za szablon. To było proste, co? Co teraz? Pozycjonowanie Po pierwsze, Twój sklep musi być widoczny. Pozycjonowanie to absoultne “must have” przy prowadzeniu sklepu internetowego. W zależności od sprzedawanego asortymentu wyróżnia się kilka typów pozycjonowania.

Pierwszym z nich to tak zwane: Pozycjonowanie lokalne – jest ono przydatne zwłaszcza przy sprzedaży na określonym rynku lokalnym. Sposób działania jest bardzo prosty. Potencjalny klient wpisuje w google frazę “monitory Katowice”, mechanizm dopasowuje wyniki wyszukiwań do jego realnych oczekiwań. Dzięki temu posiadając mniejszą firmę Twój sklep jest w stanie wyświetlić się wyżej niż sklepy większych firm, które nie są bezpośrednio związane z danym rynkiem.

Drugie na liście to: Pozycjonowanie ogólnopolskie jest skierowane głównie dla sklepów, których zasięg działania obejmuje całą Polskę. Twoim celem nie jest sprzedaż lokalna, ale rynek krajowy. W wypadku tego pozycjonowania specjaliści zajmują się optymalizacją Twojego sklepu pod względem przyjaznych adresów, przejrzystej struktury tekstów, wyboru właściwych słów kluczowych czy rady odnośnie wartościowej treści.

Ostatnim typem jest: Pozycjonowanie szerokie, tak zwany “long tail”. Polega na pozycjonowaniu większej liczby wieloelementowych, niszowych fraz, które odzwierciedlają szczegółowe zapytania internautów. Ta pozycja skierowana jest do przedsiębiorców, których cechuje większa dywersyfikacja świadczonych usług czy sprzedawanego asortymentu.

System opinii

Opinie klientów to jeden z najważniejszych elementów, które powinien mieć każdy sklep internetowy. Jest wiele sposobów na wprowadzenie owego systemu. Możesz po prostu uruchomić system oceniania i dodawania opinii do każdego produktu w Twoim sklepie. Jeśli prowadziłeś sprzedaż na allegro możesz zakupić specjalne moduły, które zintegrują sklep z Twoim kontem allegro, w ten sposób wyświetlisz już istniejące pozytywne opinie na temat sklepu. Możesz prowadzić facebooka, twittera lub inne portale społecznościowe, na pewno zwiększą wiarygodność Twojego sklepu. Szybka dostawa

Wiele sklepów ma z tym problem co bezpośrednio przekłada się na liczbę sprzedaży. Tutaj mamy do wyboru Pocztę Polską lub firmę kurierską. Dobrym pomysłem byłoby podpisanie umowy z firmą kurierską. Przy wysyłaniu większych ilości towarów można zyskać atrakcyjny upust.

Zapytania klientów

Błyskawiczna odpowiedź na zapytania klientów to podstawa do stworzenia wiarygodnej marki sklepowej i wyrobienia sobie świetnej opinii od zadowolonych klientów. Tutaj warto rozważyć wprowadzenie tak zwanego “live chatu”. Jest to plugin pozwalający na szybki kontakt z klientem bez wysyłania setek maili. W tym przypadku jest wiele darmowych skryptów, które znakomicie sprawdzają się w swojej roli.

C – jak, “Co, to już koniec?”

Tak, niestety to już koniec : ) Mam nadzieję, że informacje zamieszczone w powyższym artykule pomogą Ci w wyprowadzeniu Twojego sklepu na wyżyny sprzedaży internetowej.

Zawsze pamiętaj o tym, że kluczem do sukcesu jesteś Ty i Twój stopień zaangażowania. Nie różnisz się od ludzi, którzy osiągneli sukces w sieci. Tak jak i oni masz dwie ręce i ogromne chęci. Nie pozostaje Ci nic innego jak rozpocząć nowy etap. Etap zmian! Powodzenia!

Zapisz się do newslettera i otrzymaj 100 zł rabatu (dla zamówień powyżej 500 zł netto) lub aplikację na miesiąc gratis! Sprawdź szczegóły...
© Copyright 2024 MAXSOTE.pl All rights reserved.
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl