Pakiet startowy Maxsote
2 039,00 zł
Dropshipping – zacznij przygodę z e-commerce bez zbędnych zobowiązań

Dropshipping stanowi metodę sprzedaży online, w której sklep internetowy nie posiada własnego magazynu z oferowanym asortymentem. Dlatego w momencie zakupu danego produktu przez klienta, sklep kupuje ten produkt w innym sklepie, hurtowni czy u producenta – i to z tego miejsca wysyłane jest zamówienie. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne dla obu stron współpracy biznesowej. Producenci zyskują nowych klientów i mogą wkroczyć ze swoim produktem na szerszy rynek. Z kolei właściciele sklepów internetowych, szczególnie początkujący przedsiębiorcy, mogą w znacznej mierze zminimalizować koszty oraz nakład pracy związane z magazynowaniem produktów.

 

Skorzystaj z profesjonalnego narzędzia do dropshippingu

 

Największa różnica między dropshippingiem a standardowym modelem sprzedaży detalicznej polega na tym, że sprzedawca (sklep internetowy) nie posiada własnych produktów. Aby zatem korzystać z takiej metody, najpierw trzeba znaleźć własnego dostawcę asortymentu. Wbrew pozorom, zadanie to wcale nie jest aż takie trudne i w znacznej części zostało już zautomatyzowane. Dobry przykład stanowi zaprojektowana przez Shopify wyszukiwarka dostawców o nazwie Oberlo. To specjalna platforma handlowa, która na masową skalę pośredniczy pomiędzy sklepami internetowymi a hurtowniami i producentami. Wiele sprzedawców online współpracuje za jej pośrednictwem choćby z AliExpress. Mogą wygodnie przeglądać i importować produkty, które chcą mieć w swojej ofercie.

 

Gdy klient kupi jakiś produkt w Twoim sklepie internetowym, możesz zrealizować jego zamówienie w aplikacji Oberlo. W intuicyjny oraz nieskomplikowany sposób przejdziesz proces pozyskiwania produktu od producenta oraz wysyłki do klienta. W takim przypadku nie musisz nawet samodzielnie zajmować się wysyłką, ponieważ to producent bezpośrednio wysyła produkt do klienta. Ty jedynie wprowadzasz adres wysyłki do aplikacji.

 

Dlaczego warto rozważyć dropshipping?

 

Główną zaletą dropshippingu jest jego ekonomiczność i elastyczność. Z tego powodu rozważyć powinni go przede wszystkim początkujący przedsiębiorcy. Może zainteresować jednak także firmy planujące wprowadzenie do oferty nowej kategorii produktów. Dropshipping pomoże Ci w stosunkowo krótkim czasie przetestować różne koncepcje własnego biznesu, bez konieczności gromadzenia większego budżetu oraz podejmowania dodatkowych zobowiązań, które wiążą się ze sprzedażą własnego produktu. Co więcej, na bieżąco możesz modyfikować ofertę swojego sklepu internetowego, dynamicznie reagując na najnowsze trendy na rynku lub zmiany w preferencjach swojej grupy docelowej. Być może na podstawie zebranego doświadczenia podczas dropshippingu wyciągniesz wnioski co do planowania przyszłej, samodzielnej sprzedaży.

 

Oszczędź czas oraz środki finansowe, przeznaczając je na rozwój biznesu

 

Decydując się na dropshipping, możesz uruchomić sklep e-commerce bez poczynienia większych inwestycji finansowych. Ponieważ nie kupujesz produktów na zapas, nie przynoszą Ci one strat, jeśli nie znajdzie się na nie chętny nabywca. Ponosisz zatem znacznie mniejsze ryzyko ewentualnego niepowodzenia. Będzie Ci także łatwiej nauczyć się zarządzania swoim sklepem internetowym. Czasu nie pochłania zamawianie produktów, pakowanie i wysyłanie zamówień, śledzenie stanu magazynowego, a także obsługa zwrotów. Zaoszczędzone środki możesz przeznaczyć na przykład na marketing: pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce czy kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Dropshipping pozwoli Ci na prowadzenie firmy z domu, gdzie do pracy wystarczy jedynie laptop z dostępem do internetu. Sprawy firmowe z łatwością załatwisz także na wyjeździe czy wakacjach, gdzie masz dostęp do sieci.

 

Jakie są wady dropshippingu?

 

Choć dla wielu przedsiębiorców dropshipping może prezentować bardzo atrakcyjny model sprzedaży, rozwiązanie to posiada jednak także wady. Lepiej od samego początku mieć ich świadomość, aby uniknąć niepotrzebnych rozczarowań. Przede wszystkim – stosując dropshipping, w dalszej perspektywie czasowej trudno będzie Ci zadbać o budowanie wizerunku swojej marki. W końcu nie sprzedajesz własnych produktów, a skoro Ty masz do nich dostęp, mają go także inne sklepy internetowe. Zwykle produkty te są oznaczane marką producenta i nie można ingerować w ich ewentualną personalizację.

 

Stosując dropshipping, nie masz wpływu także na wygląd i zawartości paczki, w której wysyłany jest klientowi zamówiony produkt. Nie możesz umieścić na paczce choćby logo swojego sklepu internetowego ani dołączyć żadnych dodatkowych gadżetów oraz prezentów. Jeżeli z kolei producent zezwala na wprowadzanie zmian, wymaga przy tym określonej minimalnej liczby produktów w zamówieniu. Warto być szczerym ze swoimi klientami i pod żadnym pozorem nie przypisywać sobie roli producenta wobec zamawianego towaru. Wprowadzanie klienta w błąd prędzej czy później zostanie wychwycone, a wizerunek sklepu może okazać się nie do odbudowania.

 

Dostosowanie wysokości marży do konkurencji

 

Ceną wygody oraz elastyczności dropshippingu są przede wszystkim niskie marże, na których zarabia sklep internetowy. Wynikają one z tego, że wiele sklepów decyduje się na sprzedaż po jak najniższych cenach, aby ten sam produkt klient kupił właśnie u nich. W taki sposób powstaje bardzo silna konkurencja. Niestety dla początkującego przedsiębiorcy stawki mogą być na tyle niskie, że nie będzie on w stanie się rozwijać lub nawet utrzymać na rynku. Często niskie marże nie pozwalają choćby na wysokiej jakości obsługę klienta czy budowanie nowoczesnej, sprawnej witryny. Niektórym klientom to jednak nie przeszkadza i wybierają oni po prostu najtańszy produkt. Aby czerpać zyski ze swojej sprzedaży, warto ustalić, ile kosztuje pozyskanie nowego klienta i brać to pod uwagę podczas ustalania marży za produkt.

 

Kontrola nad stanem produktu w magazynie

 

Dropshipping wiąże się także z mniejszą kontrolą niż samodzielna sprzedaż detaliczna. Jeżeli masz swoje produkty we własnym magazynie, łatwiej jest Ci śledzić oraz planować ich dostępność. Polegając wyłącznie na zewnętrznym dostawcy, niekiedy może zaskoczyć Cię nagły brak dostępności potrzebnego towaru. Zapasy u bardzo dużych dystrybutorów zmieniają się każdego dnia. Zwykle problem ten w znacznym stopniu minimalizują aplikacje takie jak Oberlo, ponieważ umożliwiają one synchronizację zapotrzebowania sklepu z magazynem dostawcy. Tym bardziej warto korzystać z takich narzędzi. Wówczas zamówienie nowego towaru odbywa się za pomocą kilku kliknięć i można śledzić jego realizację w czasie rzeczywistym. Jeśli okaże się, że dany produkt nie jest dłużej dostępny u dostawcy, w równie prosty sposób można wycofać go ze swojej oferty.

 

Staranny dobór dostawcy towaru

 

Zwykle właściciele sklepów internetowych stosujący dropshipping współpracują z wieloma różnymi dostawcami. Czasami może komplikować to ujednolicenie kosztów oraz czasu wysyłki, a przecież trzeba dokładnie przedstawić warunki zamówienia klientowi. Niekiedy trzeba więc liczyć się z dodatkowymi kosztami, na przykład w sytuacji, gdy klient w jednym zamówieniu kupi produkty od trzech różnych dostawców. Dla sprzedawcy koszty dostawy zostaną potrojone, choć klient powinien uiścić pojedynczą opłatę za wysyłkę.

 

Na koniec warto wspomnieć o jednej z najbardziej dotkliwych uciążliwości związanych z dropshippingiem, czyli o błędach popełnianych przez dostawców. Dostawa przesyłki może się przeciągać, produkt może przyjść do klienta uszkodzony lub niewłaściwy – w każdym z tych przypadków klient i tak będzie obarczać odpowiedzialnością sklep internetowy. Warto zatem starannie dobierać profesjonalnych dostawców, dbając w ten sposób o ogólną renomę swojego biznesu.

Zapisz się do newslettera i otrzymaj 100 zł rabatu (dla zamówień powyżej 500 zł netto) lub aplikację na miesiąc gratis! Sprawdź szczegóły...
© Copyright 2024 MAXSOTE.pl All rights reserved.
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl