🔥Przygotuj swój sklep na Black Friday - Sprawdź szczegóły!🔥
Pakiet startowy Maxsote
2 039,00 zł
Co to jest pozycjonowanie e-commerce SEO?

Rynek sprzedaży online rozwija się na całym świecie w bardzo dynamicznym tempie, co dodatkowo przyspiesza proces globalizacji, a także rozwój technologii oraz sztucznej inteligencji. Ważny jest również fakt, że ponad 70% Polaków preferuje zakupy w sieci. Wszystkie te elementy sprawiają, że prowadzenie sklepu internetowego jest prawdziwym wyzwaniem. Rosnąca konkurencja oraz coraz wyższe wymagania klientów sprawiają, że potrzebny jest nie tylko dobry produkt w atrakcyjnej cenie, ale również wygodna w obsłudze, atrakcyjna witryna.

 

W przypadku branży e-commerce celem każdej strategii jest generowanie ruchu na stronie oraz zdobywanie wysokiej jakości leadów. W jego osiągnięciu nieocenioną pomocą okaże się optymalizacja i pozycjonowanie. W jaki sposób przykuć uwagę potencjalnego klienta? Jak go zatrzymać na dłużej? Warto wiedzieć, czym jest optymalizacja i jak wykorzystać jej narzędzia w sprzedaży online.

 

Jakie korzyści można zyskać dzięki pozycjonowaniu e-commerce?

Na początek warto przypomnieć sobie, czym jest SEO, czyli Search Engine Optimization? Ten długotrwały proces pozwala na poprawę widoczności strony internetowej w SERP-ach oraz uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W tym celu podejmowany jest szereg działań on-site i off-site, wspierających komunikację nie tylko z potencjalnymi klientami, ale również algorytmami oraz robotami sieciowymi. 

 

Wykorzystując pozycjonowanie w handlu internetowym, mamy szansę na poprawę swojej strony, a dokładniej na:

  • poprawę ruchu,
  • zwiększenie konwersji,
  • dotarcie do większego grona klientów,
  • generowanie leadów,
  • zwiększenie zysków,
  • rozwój firmy.

W zakres optymalizacji e-commerce wchodzą następujące elementy: atrakcyjny wygląd witryny, łatwa nawigacja, odpowiednie opisy produktów oraz maksymalizacja pozytywnych wrażeń klientów, czyli UX. Są to działania, które można kontrolować samodzielnie lub we współpracy z wyspecjalizowaną agencją. Eksperci e-commerce posługują się profesjonalnymi narzędziami, aby od podstaw budować jak najlepszy wizerunek marki.

 

Największy problem sklepów online: porzucony koszyk 

Obecnie w całej sieci jest ponad 20 milionów sklepów internetowych. To całkiem spora konkurencja. Każda z witryn mierzy się jednak z problemem porzuconych koszyków zakupowych. Według badań aż 70% klientów rezygnuje z zakupów przed ich finalizacją. Co może być tego przyczyną? Odpowiedź stanowią kwestie z pogranicza optymalizacji i psychologii marketingu, takie jak:

  • dodatkowe okna otwierające się przed przejściem do kasy;
  • zbyt długi i/ lub skomplikowany proces realizacji transakcji;
  • zbyt wysokie koszty wysyłki;
  • zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę;
  • wolno ładująca się strona internetowa. 

Za pomocą SEO można sprawić, że ścieżka zakupowa będzie bardziej przystępna dla potencjalnego klienta. Najlepsi sprzedawcy muszą myśleć niekonwencjonalnie, poszukując sposobów na stworzenie prostego i przyjemnego shopping experience. Warto w tym celu:

  • zilustrować kupującemu, ile kroków do dokonania transakcji przed nim zostało – kluczem jest transparentność;
  • ograniczyć liczbę stron i dodatkowych okien, które wywołują zakłopotanie i stres;
  • dostarczyć wszelkich informacji o produkcie: jego dostępności, wariantach, cenie, promocjach, kosztach wysyłki bądź darmowej wysyłce;
  • skonfigurować stronę tak, aby klient mógł powrócić do zakupów w późniejszym czasie. 

Rozwiązaniem na porzucone koszyki może być scenariusz automatyzacji

Jakie kroki wykonać podczas optymalizacji witryny e-commerce?

Należy zacząć od elementów związanych z budową strony internetowej. W późniejszym etapie będzie można wdrożyć różne strategie nastawione na pozyskiwanie klientów. 

Techniczna optymalizacja SEO

Po pierwsze: projekt strony – musi być ona przejrzysta i jak najbardziej uproszczona. Klient w pierwszej kolejności zwraca uwagę na elementy wizualne i estetyczne, dopiero potem koncentruje się na układzie, nawigacji, kategoriach czy możliwościach wyszukiwania interesującego go produktu bądź usługi.

 

Po drugie: słowa kluczowe – to właśnie one zwiększają widoczność strony w SERP-ach. Im lepsze dopasowanie do fraz wpisywanych przez klienta, tym wyższa pozycja rankingowa. Ważne jest więc stworzenie modelowych odbiorców, określenie ich płci, wieku, wykształcenia, zawodu, miejsca zamieszkania oraz zainteresowań.

 

Po trzecie: optymalizacja treści. Należy uważać na duplikaty oraz zwrócić uwagę na poprawność językową i przedstawienie niezbędnych informacji o produkcie. Szczególnie przydatne w tym kontekście będą materiały wizualne, linkowanie wewnętrzne, proponowanie podobnych produktów. Wszystko to, z czym klient ma kontakt, traktowane jest jako treść.

 

Po czwarte: mobilność. Konsumenci najczęściej posługują się smartfonami ze względu na możliwość korzystania z nich niemal w każdym miejscu – w pracy, w domu, w komunikacji publicznej, na wakacjach. Należy więc zadbać o responsywność strony, tym bardziej  że jest ona czynnikiem rankingowym dla Google.

 

Po piąte: prędkość ładowania strony. Im dłuższy czas oczekiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik opuści witrynę. Ma to duży wpływ na proces decyzyjny i szybkość dokonywanych transakcji. Optymalny czas powinien wynosić maksymalnie 3 sekundy.

Wsparcie dla SEO. Co dodatkowo wdrożyć do sklepu online?

Mając już solidne fundamenty, należy zadbać o:

 

  • Content marketing. Strategia ta pozwala zbudować długotrwałe relacje z odbiorcami, a dziś liczy się coś więcej niż produkt – chodzi o doświadczenia. 
  • Reklama Pay Per Click. Jej największymi zaletami są natychmiastowe działanie oraz możliwość dotarcia do bardzo wąskiego grona klientów. Zwiększa widoczność w sieci i wpływa na popularność witryny.
  • Personalizacja usług. Bezpośredni zwrot do klienta w reklamie bądź w wiadomości mailowej sprawia, że trudniej odrzucić naszą ofertę.
  • Integracja z social mediami. Facebook, Instagram i TikTok to obecnie najwięksi giganci. Warto więc nawiązać współpracę z influencerami, aby zwiększyć swoje zasięgi.
  • Programy lojalnościowe, newslettery i konkursy. To właśnie one zachęcają do finalizacji zakupu oraz niwelują ryzyko porzuconego koszyka. 

 

Słowo na koniec

Optymalizacja witryn e-commerce to wieloetapowy proces, który wymaga od właściciela sklepu holistycznego podejścia. Najważniejsza jest dobra komunikacja z potencjalnym klientem. W świecie online jest to trudniejsze, bowiem wszystko odbywa się za pośrednictwem ekranu. Z tego względu tak ważne jest wspieranie SEO dodatkowymi działaniami, które zapewnią ruch na stronie, a przez to będą wpływać na generowanie zysków.

 

Zapisz się do newslettera i otrzymaj 100 zł rabatu (dla zamówień powyżej 500 zł netto) lub aplikację na miesiąc gratis! Sprawdź szczegóły...
© Copyright 2024 MAXSOTE.pl All rights reserved.
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl